Monday 13 June 2011

live with azhar idrus.....

Alhamdulillah,aku memang bertuah kelmarin kerana dapat bertemu dgn ustaz azhar idrus. Selama ni aku duk dgr dlm youtube jah pasal ustaz azhar idrus.aku selama ni duk download dlm youtube...mungkin smua org tak caya bahawa aku mempunyai koleksi ustaz azhar idrus lebih kurang 2 GB tentang ceramah ustaz azhar idrus..Tok hairanlah kalu dia merupakan salah satu idola aku sejak aku duk university.Cara dia menyampaikan dakwah memang cukup berkesan kepada yang pergi dgr dia berceramah..
Aku juga tertarik dgr latar belakang pendidikan dan cara hidup ustaz azhar idrus..Dia merupakan dulu seorang guru muzik dan berhenti menjadi guru semata-mata nak mendalami ilmu agama..beliau yang tak pernah belajar di pondok dan sekolah agama sebaliknya merupakan salah seorang pelajar sekolah inggeris..ungkapan yg selalu disebut oleh beliau ialah berkenaan dengan latar belakang apabila diaju soalan ialah 'saya mengajar dulu pada tahun 80-an  dan saya belajar pada tahun 90-an'.. 
apa yang menarik ceramah semalam ialah hadirin yang hadir untuk mendengar ceramah beliau di masjid jamek pasir gudang  penuh sehingga ada yang terpaksa berdiri di luar masjid...dah mcm sembhyang jumaat..Subhanallah,hebat ustaz ni...
Lepas sesi soal jawab..semua  mengerumuni beliau utk bersalam dan mengambil gmbr......

3 comments: