Tuesday 21 June 2011

idolaku-Ustaz Asri rabbani (insan istimewa dunia dan akhirat)

Tiba2 jh rasa nk tulis pasal salah sorang idola aku dari kecek sampai sekarang..selain dari azhar idrus,slah sorang yang paling aku kagum ialah ustaz asri rabbani..walaupun dia sudah lebih 2 tahun meninggalkan kita semua tapi semua lagu2 dia masih segar dalam tv atau corong2 radio..semua nasyid yang diyanyikan oleh beliau memuji kebesaran Allah S.W.T dan lebih kepada nasihat untuk kito..betullah org semua kata suara dia ialah suara emas,kelunakan,dan kesyahduan dia memang memukau...


aku kali pertama jumpa ustaz asri ,time aku kat matrik pinang,time tu dia buat persembahan nasyid kat tapak perhimpunan matrik aku,time aku g tgok memang takde org kalau ada pun cuma 100 student,tapi selepas dia  mendendangkan 2 lagu nasyid dgn kelunakan suara beliau,sekejap jh semua student turun dan tapk perhimpunan penuh dengan student,selepas menyanyikan satu lagu beliau dan rakan2 rabbani lain tak putus2 memberi nasihat pada student,supaya belajr ,dan ingt Allah  

apa yang aku  kata dia sangat beruntung ialah walaupun beliau telah meninggal dunia tapi suara beliau masih segar memuji kebesaran Allah S.W.T..cuba try bukak tv 1 time solat maghrib,suara dia masih lagi memuji penciptaNya melalui
azan..bukan tu saja tapi dlm radio pun ada...betullah,selepas kita mati, 3 benda yang kita tinggalkan kt dunia mendapat pahala dan  tidak akan
putus selama2  nya ..iaitu salah satunya amal jariah(dakwah).....memang bertuah betul....

aku teringat lagi time aku baca berita  harian online pada 13 0g0s 2009,aku ada terbaca pasal ustaz asri meninggal akibat serangan jantung,time tu memang aku terkejut ,tiba2 jah beliau  pergi ...
selepas kematian beliau,aku ada bukak radio stesen IKIM.fm,tak henti2 org mengucapkan takziah,selama berminggu-minggu,tapi yang paling aku tertarik time aku duk layan stesen tu ialah, ada sorang mak cik tu dia menangis dan rasa terkejut,dia kata walaupun dia tak pernah jumpa ustaz asri  secara live,tapi dia boleh rasakan kebaikan ustaz asri ... antara lagu beliau yang aku minat yang bertajuk insaf...(try la cari dlm youtube)

aku teringat kata2 beliau dekat blog beliau...
"Aku adalah pengejar syurga akhirat,bagiku dunia ini adalah tempat mempersiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat;aku yakin bahawa syurga akhirat tidak akan pernah dapat aku raih kecuali aku boleh menikmati syurga dunia terlebih dahulu.Maka rumah dan keluargaku adalah syurga dunia paling indah buatku. Tempat kerja syurga dunia harianku. Tetangga, masyarakat,dan bangsa adalah syurga duniaku yang lebih luas.Ke manapun dan sampai bila-bila pun syurgaku selalu bersamaku..." ustaz asri
http://asrirabbani.blogspot.com/

semoga Allah S.WT. menempatkan beliau dikalangan org2 yang beriman...
AL-FATIHAH

No comments:

Post a Comment